Artikler

Sådan laver du et effektivt banner til IP-targeting

Hvis vi kigger på de kampagner, som har kørt hos os, kan vi ikke overraskende se en tæt sammenhæng mellem kampagneperformance og kvaliteten af bannermaterialet. Da man via IP-targeting har mulighed for at ramme specifikke virksomheder og endda vha. affærdsfiltre komme tættere på de personer man gerne ville ramme, giver det mulighed for at være meget konkrete i sine budskaber.

Du kan optimere din konverteringsrate markant hvis du følger et par enkelte effektive retningslinjer

Kom godt igang

Her følger et par gode råd til udvikling af bannere til IP-targeting:

  1. Gør dig klar hvilken handling du ønsker af brugeren - hvilke call to action ønskes der?
  2. Det skjal være muligt at klikke over alt på banneret
  3. Brug animationer (giver op til 15 % højere CTR)
  4. Prioriter budskab frem for brand  - fokusér på benefits for brugeren
  5. Målgruppen er specific så vær specifik i dit budskab
  6. Bannerdesign skal passe til hjemmeside-design, og det skal være nemt at finde det man har "klikket efter 

Googles udfasning af 3. partscookies – en omvæltning for bureauer og annoncører

Bliv klogere på målrettet markedsføring uden 3. partscookies Se mere >

B2B IP-targeting afløser annoncering i fagmedier

Læs, hvilke muligheder og fordele du har med B2B IP-targeting Se mere >

”Always-on” er den mest effektive B2B-marketingstrategi

Bliv klogere på, hvorfor og hvordan du skal arbejde med en "always-on"-strategi Se mere >