Materiale

Bannere i HTML5

Hos Targeted anbefaler vi HTML5-formatet til bannere, da alle browsere understøtter dette format, og antallet af mulige visninger derfor øges.

Herunder finder du information og guides til implementering af HTML5-bannere.

Standardformater:

*Maks. 3 loops af 10 sekunder eller 2 loops af 15 sekunder. I alt maks. 30 sekunders animation.

Hvis banneret skal indeholde video eller streaming er følgende vigtigt:
• Streaming skal ske ved mouse-over eller click og stop med mouse-out
• Streaming skal starte 1-2 sekunder efter mouse-over
• Lyd skal kunne aktiveres af den, der ser banneret ved klik på en mute/unmute knap
• Der skal være en synlig stop/play/(pause) knap
• Filer til streaming må maksimalt fylde 2,5 MB
• Den maksimale Frame Rate er 18 frames per sekund
• Videostreaming må maksimalt vare 30 sekunder.
• Prerolls for WebTV maksimalt 20 sekunder (.flv , mpeg 4.mov. or moviefile).

Find yderligere information om specifikationer for filstruktur

Påkrævet filstruktur til kampagner i Adform
Adform har nogle specifikationer til udformningen af HTML5-bannere, som du finder her.

HTML5-bannere til brug i Adform skal sendes som ZIP-fil.

ZIP-filen skal indeholde følgende:
1. En metadatafil navngivet som manifest.json. Manifest.json definerer bannerparametre som navn, beskrivelse, størrelse, events, clicktags og kilde. Disse parametre bliver analyseret og registreret hos Adform, når zip-filen bliver uploaded. Se eksempel

Hvis du har brug for hjælp til at skrive teksten, kan vi anbefale det gratis program Sublime Text

Få yderligere information om filstrukturen

Tilføjelse af clickTAG variabler
Du kan tilføje clickTAGs til HTML5-bannere på mange forskellige måder.

Det er vigtigt, at du altid tilføjer Adform.DHTML.js library til dokumentets header.

Se eksempler på, hvordan du tilføjer clickTAG ”instance” til bestemte elementer i et HTML-dokument og til forskellige frame sources etc.

Få yderligere information om forhold vedrørende tilføjelse af clickTAGS, fx:
• Tilføjelse af clickTAG på bestemte div.
• Tilføjelse af flere clickTAGs.
• Tilføjelse af clickTAGs som elementets attribut.
• Kodning af clickTAG inline

TOP-, INTER- OG MIDTSCROLL

Formater (jpg, jpeg, gif, png)

Desktop: 2560×1440 px

Tablet: 1024×1024 px

Mobil:736×736 px

Hovedbudskabet skal altid være centreret, og husk, at budskabet ikke ses i ét billede, men ved et scroll.

Vægt: Max 300 kb for desktop og maks 200 kb for tablet og mobil.

Adnami
Vi understøtter Adnami-formater, men vær venligst opmærksom på, at Adnami har egne specifikationer, som du kan se her: https://www.adnami.io/specs

Adnami video 16:9 el. 9:16 specs.

WALLPAPER

Topbanner: 930×180

Wallpaper: 2560×1440

NATIVE ANNONCERING

Ved native annoncering leverer du som annoncør overskrift, billede, URL til det sted, hvor trafikken skal ledes hen, logo osv. Derefter udarbejder mediet et banner, hvor komponenterne indgår i et design, der passer til mediet og den kontekst, som annoncen skal indgå i.

Nogle gange udarbejder mediet flere forskellige bannere afhængig af bl.a. den visuelle sammenhæng, den tilgængelige plads og typen af device, som annoncen vil blive set på.

Brugeren vil ved native annoncering derfor altid se en annonce, der passer ind i konteksten.

Materialespecifikationer
• Billedformater (jpg el. png): 300×225, 600×500, 1536×1152, 1129×847 – max 150 kb
• Logoformat (jpg el. png): 80×80, 1366×768 – max. 50 kb
• Overskrift: 30 tegn​
• Tekst: 100 tegn
• Brand Name: 30 tegn
• CTA: 15 tegn

VIDEO 

Her finder du specs for video til Adform:

https://www.adformhelp.com/hc/en-us/articles/9738579559825-Guidelines-for-Video-Ads

En mp4-fil i et 16:9 format virker bedst på alle platforme, så det er at foretrække. Bemærk venligst, at videoen max må fylde 100 MB.