Account Based Audiences

Arbejder I i forvejen med marketing automation, vil account based audiences være en oplagt kanal til at generere flere nye relevante emner til jeres automationflow.

Account based audiences giver jer nemlig mulighed for at ramme lige præcis de virksomheder, som I måtte ønske at komme i kontakt med. Det kunne være 200 af jeres prospects eller blot nogle få udvalgte virksomheder, som er særligt interessante for jer at komme i kontakt med.

Det er let at komme i gang. Vi skal blot modtage en liste med de emner, som I gerne vil ramme. Dernæst vaskes virksomhedernes IP-ranges i vores database, hvorefter disse så uploades til vores trading platform. Her bliver de anvendt, som filter i indkøbet af bannervisninger.

Fordi eksponeringen er langt mere relevant vil I opleve en langt højere klikrate og konvertering i forhold til traditionelle displaykampagner.

Yderligere segmentering på adfærd

Er I kun interesseret i at ramme nogle bestemte personer i virksomhederne/organisationerne er der mulighed for at tilføje forskellige kampagnefiltre, sådan at bannerne kun bliver vist til personer med en bestemt læseadfærd. F.eks. de ledende beslutningstagere i firmaerne. Det kaldes semantisk targeting.

Via keywords laves der en semantisk profilering af de brugere, der kunne være relevante for jer at ramme. Ud fra deres læseadfærd på nettet, og hvor hyppigt de bliver eksponeret for en kontekst indeholdende de definerede keywords, tildeles hver bruger en semantisk score. Dem med den højeste score bliver herefter ramt med relevante banner fra jer.